Studio Tęcza, Warszawa
Ponad 40 znanych i cenionych marek kosmetycznych, prezentacja najnowszych produktów pielęgnacyjnych oraz pokaz zaawansowanych technologicznie urządzeń beauty (beauty tech), możliwość analizy stanu skóry i dobór rytuału pielęgnacyjnego przez ekspertów, bezpłatne konsultacje lekarzy dermatologów, trychologów – to tylko niektóre atrakcje, które przyciągnęły beauty lovers na trzecią edycję Douglas Skincare Weeks.
Tegoroczna edycja Douglas Skincare Weeks 2025 dotyczyła innowacyjnych technologii stosowanych w diagnostyce skóry.
"Przed nami trzecia edycja Skin Care Weeks. Stawiamy sobie coraz wyższe poprzeczki. Po ogromnym sukcesie ubiegłorocznego wydarzenia w tym roku przedłużamy je o jeden dzień i wprowadziliśmy kilka nowych elementów. Ale jedna rzecz się nie zmienia - jesteśmy centrum spotkań branży. Chcemy, aby było to miejsce, które inspiruje i dostarcza dużą dawkę wiedzy. W tym roku na targach gości ponad 40 marek, które chcą wam zaprezentować swoje bestsellery, przypomnieć o swojej tożsamości, DNA i tym, co mogą zaoferować klientom. Tegoroczny temat przewodni Skin Care Weeks 2025 to High Tech Beauty" - powiedziała Katarzyna Mauduit, Marketing Director CEE Douglas.
Influencerzy, dziennikarze i gwiazdy a także miłośnicy pięknej i zdrowej cery mieli okazję spotkać się i porozmawiać z ekspertami, poznać wiodące urządzenia beauty tech wykorzystywane do diagnostyki skóry oraz przetestować kosmetyki na nadchodzący sezon.
W części oficjalnej odbyły się trzy panele eksperckie, które poprowadziła dziennikarka Anna Dec. Głos oddano ekspertom z różnych dziedzin oraz przedstawicielom marek kosmetycznych. W pierwszym panelu gości powitali: Tomasz Kozak, Customer Experience Manager CEE Douglas, oraz Anna Chomik, Regionalna Ekspertka Pielęgnacyjna.
"W każdej perfumerii Douglas mamy ekspertów od pielęgnacji, a każdy nasz konsultant jest przygotowany do przeprowadzania ekspertyzy skóry klienta - nie tylko w Warszawie. Bardzo dużo oczekujemy od pielęgnacji, i słusznie, bo produkty są na najwyższym poziomie. Korzystamy z technologii, których jeszcze rok temu nie było. Ogromna dostępność kosmetyków sprawia jednak, że często kupujemy je intuicyjnie, czasami nawet nadużywamy niektórych produktów. Aby tego uniknąć, warto korzystać z wiedzy naszych ekspertów. Narzędziem, które daje odpowiedzi, są urządzenia - przestają być one dostępne tylko dla wybranych, bo już za chwilę pojawią się w wielu perfumeriach" - powiedziała Anna Chomik.
"W 2025 roku jesteśmy absolutnym liderem w zakresie beauty tech. Mamy ponad 100 zaawansowanych urządzeń w całej sieci i będą one podróżować po Polsce przez cały rok. Pamiętajmy jednak, że urządzenia to tylko narzędzia - najważniejsi są dla nas eksperci. Technologia nigdy nie zastąpi człowieka, ale w połączeniu z wiedzą specjalistów może zdziałać niesamowite rzeczy" - dodał Tomasz Kozak, Customer Experience Manager CEE Douglas.
W panelach dyskusyjnych udział wzięła Joanna Czech, wybitna specjalistka do spraw pielęgnacji skóry. Urodzona i wychowana w Polsce, od 35 lat mieszka i pracuje w USA. Jest uznawana za najbardziej renomowaną kosmetyczkę w Nowym Jorku. Jej metoda pielęgnacji to połączenie technologii z wyselekcjonowanymi produktami oraz legendarnymi masażami twarzy. Do grona jej klientów należą gwiazdy takie jak: Kim Kardashian, Jennifer Aniston, Cate Blanchett czy Anna Wintour.
„W porównaniu do tego, jak wyglądała skóra moich klientek 40 lat temu, niestety dziś widzę znacznie więcej wyniszczonych, przesuszonych cer. Wykonujemy zbyt wiele zabiegów bez dokładnej, profesjonalnej analizy skóry. Dodatkowo, skóra stała się cieńsza i bardziej wrażliwa, ponieważ nakładamy zbyt dużą ilość produktów. Dlatego właśnie pomoc ekspertów, w połączeniu z nowoczesną aparaturą, jest tak istotna" - powiedziała Joanna Czech.
Ponadto na scenie pojawiła się Wiktoria Sadowska, ekspertka Lancôme; Angelika Rafałko, ekspertka Douglas oraz Martyna Grzenkowicz, influencerka znana jako „Peachee.me".
"Marka Lancôme dysponuje obecnie największą liczbą technologicznych urządzeń do diagnostyki skóry. Jednym z nich jest Skin Screen - niezwykle precyzyjne i zaawansowane narzędzie, będące efektem 20 lat badań nad skórą" - powiedziała Wiktoria Sadowska.
Podczas dyskusji eksperci wielokrotnie podkreślali, że przy ogromnej różnorodności marek i produktów o zaawansowanych formułach i składnikach personalizowany plan pielęgnacyjny i właściwy dobór produktów do potrzeb skóry jest kluczem do nieskazitelnej cery.
Po części oficjalnej goście zostali zaproszeni do strefy wystawienniczej, gdzie mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji u lekarzy dermatologów i trychologów, a także wykonać z pomocą ekspertów analizę stanu skóry.
Zwieńczeniem konferencji była projekcja zwiastuna filmu "Światłoczuła", którego partnerem została firma Douglas. Główną bohaterką filmu jest pełna pasji i radości życia niewidoma modelka. W ten sposób marka postanowiła po raz kolejny podjąć temat niepełnosprawności, tym razem skupiając się na osobach niedowidzących i niewidzących.
"Partnerstwo przy produkcji filmu "Światłoczuła" jest naturalnym rozwinięciem strategii CSR i wizji DOUGLAS czyli piękna jako doświadczenia dostępnego dla każdego, niezależnie od tego, jak postrzega i odczuwa świat, a także początkiem długofalowych działań mających na celu m.in.: edukację klientów i pracowników, współpracę z organizacjami, takimi jak Polski Związek Niewidomych, czy tworzenie przestrzeni inkluzywnych i dostosowanie oferty marki do potrzeb osób z niepełnosprawnościami" - wyjaśniała Katarzyna Mauduit - Dyrektor Marketingu DOUGLAS.
***
Skin Care Weeks 2025 organizowane przez Douglas to wyjątkowe spotkanie świata beauty, gdzie innowacyjne technologie łączą się z ekspertyzą specjalistów, pomagając w świadomej pielęgnacji skóry. To miejsce inspiracji, edukacji i odkrywania najnowszych trendów w branży kosmetycznej.
(DD)
żródło i zdjęcia: Akpa oraz materiały prasowe Douglas