«powrótKonferencja kampanii Moc Polskich Warzyw

W Potworowie koło Radomia odbyło się spotkanie inaugurujące drugą kampanię Moc Polskich Warzyw. Wydarzenie to jest najlepszą okazją do zaprezentowania działań promocyjnych zrealizowanych dotychczas oraz tych zaplanowanych w ramach drugiej edycji kampanii. Gospodarzem wydarzenia było Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Spotkanie inaugurujące cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W Potworowie pojawili się dziennikarze, politycy, przedstawiciele grup producentów warzyw z całej Polski, eksperci oraz konsumenci, czyli główna grupa, do której skierowane są działania kampanii Moc Polskich Warzyw. Moc Polskich Warzyw to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Jej głównym celem jest przedstawienie różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie. Nazwa konferencji została wybrana nie bez przyczyny - przecież Polska oferuje różnorodność warzyw. W wydarzeniu wzięli udział m.in. posłowie Prawa i Sprawiedliwości: Marek Suski, Anna Kwiecień, Andrzej Kosztowniak, Agnieszka Górska, Radosław Fogiel oraz przedstawiciele Dariusza Bąka i Roberta Telusa. Podczas wydarzenie można było porozmawiać z ekspertami oraz przedstawicielami grup producentów warzyw z całej Polski. Łukasz Gwizdała, dyrektor Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami przekonywał, że warto i powinno się jeść pomidory. Bardzo ważną częścią kampanii Moc Polskich Warzyw jest edukowanie konsumentów w zakresie korzyści zdrowotnych, wynikających ze zdrowej, zbilansowanej diety opartej na polskich warzywach.

Moc Polskich Warzyw - pomidory"Nadrzędnym celem projektu, który w obecnej formie prowadzimy już drugi raz, jest wzrost spożycia warzyw przez polskich konsumentów. Bardzo dużo pracy wkładamy w to, aby na stałe wyrobić wśród konsumentów wartościowe nawyki żywieniowe i zachęcić ich do codziennej konsumpcji warzyw. W kampanii wykorzystujemy różnorodne kanały komunikacji np.: internet, prasę, telewizję, radio, social media, eventy oraz spotkania takie jak dzisiejsze. Dzięki temu udaje nam się dotrzeć do bardzo szerokiej grupy konsumentów. Moc Polskich Warzyw jest jednym z projektów finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Zarówno nasz, jak inne projekty parasolowe, w pewnych szczegółach zazębiają się i tworzą wspólny przekaz oraz wykorzystują wzajemny dorobek, by pomnożyć korzyści dla sektora i dla konsumentów" – powiedział Paweł Myziak wiceprezes Zarządu ZPPRP.

"Bardzo ważne jest, aby polscy producenci łączyli swoje siły i razem realizowali wspólne cele. Konsolidacja działań promocyjnych różnych grup producentów z całej Polski przynosi niezwykle satysfakcjonujące rezultaty dzięki korzystaniu z efektu skali wykonywanych aktywności. Kampania Moc Polskich Warzyw jest świetnym tego przykładem. Udziałem w projekcie zainteresowane są kolejne organizacje, więc jestem przekonany, że projekt będzie się rozwijał i będzie z sukcesami kontynuowany w kolejnych latach. Utarte schematy żywieniowe Polaków nie są korzystne dla zdrowia. Nawet jeśli warzywa jemy, ograniczamy się jedynie do kilku ich gatunków. Skutkuje to monotonią i małym urozmaiceniem diety. Szansą na zmianę nawyków jest sezonowość, z jaką pojawiają się poszczególne gatunki warzyw na rynku" - powiedział Witold Boguta

"Lato to pełnia zbiorów większości rodzimych gatunków warzyw. Te uprawiane na polach, przywodzą na myśl wspomnienia z wakacji spędzanych poza miastem. W tym okresie są najbardziej dostępne. Co więcej, ich cena zachęca do kupna. Sprzyja to też przygotowywaniu tradycyjnych przetworów. Kiszonki, pikle, marynaty, sosy, musy, mrożonki i warzywa suszone — w tych przetworach Polacy są mistrzami. Przygotowane tradycyjnymi sposobami, zachowują wiele swoich wartości odżywczych. Zimą są doskonałym urozmaiceniem dań. Polscy producenci dostarczają doskonałe, lokalne warzywa przez cały rok. Doceniajmy to bogactwo i korzystajmy z jego zasobów. Zapełniajmy nasze talerze sezonowymi warzywami, a nigdy nie będzie doskwierać nam monotonia" - przekonywała dr Justyna Bylinowska.
Lokalne koła gospodyń wiejskich wykazały się dużym zaangażowaniem w przygotowanie tej uroczystości. Dzięki temu mogliśmy rozkoszować się widokiem i smakiem dorodnych warzyw oraz degustować przygotowane z nich potrawy. Po sukcesie zeszłorocznej kampanii, producenci polskich warzyw, kontynuują działania promocyjne w ramach jej drugiej edycji. Jak mogliśmy zauważyć producenci polskich warzyw mają wiele do zaoferowania wymagającym konsumentom. Warzywa uprawiane w Polsce są dostępne przez cały rok, dzięki najlepszym rozwiniętym technologicznie metodom produkcji. Wybierając polski produkt konsument ma pewność, że otrzymuje najwyższą jakość w przystępnej cenie, dodatkowo wspierając finansowo ciężko pracujących rolników i producentów. Kampania Moc Polskich Warzyw finansowana jest z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

(DD)

Copyright © motywmedia.pl Wszystkie prawa zastrzeżone