«powrótVIII edycja targów E.Leclerc

Centrum EXPO XXI, Warszawa

W dniach 10-11 września 2024 roku, warszawskie Centrum Expo XXI gościło VIII edycję Targów E.Leclerc, wydarzenie to wpisało się na stałe w kalendarzu branży handlu detalicznego. W tym roku wydarzenie to zgromadziło ponad 200 dostawców z Polski i zagranicy, które stanowiło okazję do wymiany doświadczeń, inspiracji oraz do nawiązania kontaktów biznesowych. Ósma edycja targów E.Leclerc była nie tylko okazją do prezentacji nowych rozwiązań, ale także okazją do podkreślenia tego, że marka skutecznie łączy tradycję z nowoczesnością, otwierając się w odpowiedzi na potrzeby zarówno lokalnej społeczności, jak również globalnego rynku.

Jean Philippe Magre, Prezes Zarządu E.Leclerc, podkreśli, iż sukces marki opiera się na synergii między niezależnością lokalnych przedsiębiorców a wsparciem centrali. Transformacja supermarketów, bliska współpraca z lokalnymi dostawcami oraz dbałość o logistykę to klucz do dalszego rozwoju i odpowiadania na realne potrzeby naszych klientów ''- powiedział Jean Philippe Magre.

Model biznesowy E.Leclerc opiera się na pięciu filarach, w których detalista upatruje swoich przewag konkurencyjnych. A są to: sieć niezależnych przedsiębiorców, dostosowanie do lokalnego rynku, inwestowanie w ludzi, klient decyduje o wyborze produktów oraz rozwój przez różnorodność.

Postawiono na nowe rozwiązania w sklepie E. Leclerc, przede wszystkim na kasy samoobsługowe, a także na: lokalność, atrakcyjne ceny, dodatkowe koncepty w ramach jednego sklepu jak: piekarnia, stoiska ze świeżymi sokami, pizza czy sushi, przyjemny, jasny wystrój i komfort zakupów, szeroki wybór, jakość, marki własne, szeroki wybór towarów importowanych (sery, owoce morza) i non food. Sieć E.Leclerc podkreśliła, że 36 sklepów w Polsce osiąga wzrost obrotów na poziomie 4,6%. Jest to efekt realizacji nowej strategii rozwoju marki na polskim rynku, która wdrażana jest od ubiegłego roku. Przedstawiciele sieci poinformowali, iż początek roku 2024 upłynął pod znakiem wyraźnego spowolnienia inflacji, co wpłynęło na nasilenie działań komunikacji handlowej marek, planujących zwiększyć udziały w rynku. Doszło do eskalacji komunikacji, która utrudniła odczyt wskaźników wydajności. E.Leclerc działania swoje prowadzi na polskim rynku od 1995r., kiedy to otworzono pierwszy sklep pod szyldem marki na warszawskim Ursynowie. Dziś grupę stanowią hipermarkety, supermarkety, centra handlowe, stacje benzynowe oraz sklepy internetowe. Firma stawia na ludzi a nie trendy.

"Rynek handlowy nie jest łatwym rynkiem. Pojawia się dużo wyzwań. Za rok obchodzimy jubileusz - marka E. Leclerc będzie świętowała 30 lat na polskim rynku. Aby przetrwać należy dostosować się do wymogów klienta i kwestionować swój model działania, trzeba być elastycznym'' - powiedział Jean Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska. Prezes wskazuje, że sieć rozwija się zgodnie z trendami konsumenckimi co ułatwia patrzeć optymistycznie w przyszłość. Jedną z nowości jest opracowanie nowego konceptu sklepu, na pierwszy ogień idą Gliwice a potem modernizacji zostaną poddane kolejne placówki.

(DD)

Copyright © motywmedia.pl Wszystkie prawa zastrzeżone