Warsztaty kulinarne w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy odbyły się w Cook Story by Samsung na warszawskim Wilanowie. W czasie spotkania przygotowywane były ciekawe dania z jabłek (zupa, danie główne i deser) pod okiem doświadczonego szefa kuchni – Michała Toczyłowskiego. Wśród zaproszonych gości nie zabrakło dziennikarzy kulinarnych, blogerów, którzy chętnie zabrali się do gotowania. W między czasie czekała na nich mała niespodzianka, kilka przepysznych przekąsek, czyli połączenie serów i wędlin z warzywami i owocami. Po ponad godzinnym gotowaniu przyszedł czas na degustację przygotowanych specjałów. Właśnie wtedy podano krem z pora i jabłka z prażonymi migdałami, kurczaka z karmelizowanymi jabłkami i muślinowym puree selerowym, a na deser muffiny jabłkowe. Po skończonych warsztatach każdy z uczestników dostał wielki wiklinowy kosz pełen soczystych jabłek oraz jesienny wrzos.
Warto dodać, że Polska jest jednym z wiodących światowych producentów i eksporterów jabłek. Nasz kraj wyróżnia nie tylko ogromna skala produkcji, ale także najwyższej klasy technika upraw, różnorodnośc odmian i jakośc otrzymywanych owoców. Właśnie te wartości są przedmiorem promocji w ramach miedzynarodowej kampanii. Polskie jabłka są jednym z jedenastu europejskich owoców i warzyw, które na podstawie dogłębnej analizy rynku zostały wyselekcjonowane do objecia promocją w ramach projektu CuTE.
Projekt CuTE jest prowadzony od 2019 roku przez unijną organizację FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) oraz 5 krajowych stowarzyszeń producentów owoców i warzyw z Francji, Grecji, Polski i Hiszpanii. Wspólną misją wszystkich partnerów projektu jest budowanie pozytywnego wizerunku oraz promocja europejskich owoców i warzyw. Kampania jest współpfinansowana przez Unię Europejską, a jej łaczny budżet na lata 2019-2021 to niemal 4,8 mln euro. Polskim partnerem projektu jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).
tekst i zdjęcia: Wojciech Witkowski
redakcja@motywmedia.pl