W studiu kulinarnym Cook Story w Warszawie odbyło się spotkanie połączone z warsztatami kulinarnymi w ramach kampanii „Moc Polskich Warzyw". Wśród zaproszonych gości byli dziennikarze, blogerzy, eksperci oraz producenci polskich warzyw, aby wspólnie pogłębiać wiedzę i nabywać nowe umiejętności oraz zachęcać konsumentów do zwiększenia udziału warzyw w codziennej diecie.
Pod okiem doświadczonej szefowej kuchni i dietetyczki – Joanny Banad oraz ekspertem kampanii – dr Justyny Bylinowskiej uczestnicy wspólnie przygotowali dania międzynarodowej kuchni opartej na polskich warzywach sezonowych. Dip muhammara z grillowaną papryką, pieczonym kalafiorem, orzechami włoskimi i tahiną, gnudi z kremowym sosem romesco z pieczonymi warzywami i krewetkami, chlebek cukiniowy z kremem sernikowym to dania które znalazły się w programie warsztatów.
„W kampanii Moc Polskich Warzyw staramy się dotrzeć do konsumentów z prostym przekazem, że jedzenie warzyw przynosi nam korzyści. Nie tylko zdrowotne, choć bardzo ważne jest, aby warzywa stanowiły przynajmniej połowę każdego posiłku. Polskie warzywa to jednak również wspaniałe smaki i nieograniczone możliwości kulinarne." – mówi Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów papryki RP.
Podczas przygotowywania oraz wspólnej degustacji dań uczestnicy mieli możliwość poznać wiele ciekawych technik kulinarnych, zagłębić się w tajniki gotowania, nauczyć się sztuczek stosowanych przez najbardziej doświadczonych szefów kuchni oraz poznać właściwości zdrowotne m.in. papryki, cukinii czy kalafiora.
„Dzięki takim spotkaniom jak dzisiejsze w niecodziennej, atrakcyjnej konwencji poprzez liderów opinii docieramy do setek tysięcy odbiorców zachęcając ich do prowadzenia zdrowego trybu życia oraz sięgania po najlepsze, sezonowe warzywa od krajowych producentów" – dodał prezes Zrzeszenia Producentów papryki RP.
źródło: materiały prasowe
redakcja@motywmedia.pl